מה החיסכון לעומת העלות של מוצר שיוצא מאוחר?

שוק שפורח בארץ ואשר מראה סימני צמצום משמעותי בארצות-הברית הוא שוק מיקור-החוץ. יש היגיון רב במיקור פעילויות אשר אינן בליבת העיסוק החברה, לדוגמא אחזקת צי-הרכב. אבל כאשר מוציאים החוצה חלקים משמעותיים בפיתוח של מוצר מתגלות בעיות שיכולות לאיים על חברה. בעיות עיקריות באאוטסורסינג הן שליטה על לוחות הזמנים, בעיות בשלב האינטגרציה כאשר חלקים לא עובדים יחד וטיפול בבעיות כאשר הכל קורס. בסאלה הגדולה ידועות הבעיות של שנים של עיכובי לוחות-זמנים במטוס ה 787 של בואינג שבו מרובים קבלני המשנה. כעוסקים בהשמה בסקאלה הקטנה של חברות ההייטק בצפון אנחנו מכירים היטב את ההתרחבות של חברות מצליחות ולצערנו אנו מכירים גם חברות אשר בהן הפיתוח התעכב והן הגיעו לשוק מאוחר מידי. כאשר יש בעיות לפעמים רוצים להגיע עם קבלן המשנה לפשרה בנושאי מחיר, תכולה, פונקציונליות או לוחות זמנים. אבל קשה לפתור בעיות כאלה מחוץ לגבולות ישראל מול החברה ההודית/סינית/אוקראינית. כל הצדדים יודעים שלעשות שם משפט, זה חבל-על-הזמן. פורסם ב – 2011.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *