בשנות ה-40 בארה"ב, לפני עידן הקניות באינטרנט, ניתן היה לקנות כל דבר באמצעות הקטלוגים ומשלוחי הדואר של שתי רשתות הקמעונאות הגדולות: מונגטמרי-וורד ורשת סירס.
בשנת 1945 נתח השוק של סירס היה 51% לעומת 42% של מונגטמרי-וורד. לאחר 6 שנים בלבד, בשנת 1951, נתח השוק של סירס עלה ל 66% לעומת מונגטמרי-וורד שצנחו לנתח של 28%.
מה הוביל לשינוי המהיר בנתחי השוק, עליית סירס והתרסקות מונגטמרי-וורד ? שנת ,1945 מלחמת העולם השניה מגיעה לסיומה. מנכ”ל מונגטמרי-וורד צופה מיתון קשה, כעת כאשר כל החיילים יחזרו מהחזיתות ולא יהיה להם עבודה. הוא מחליט להקפיא הוצאות, עד רמת צביעת הקירות, ומצמצם כל הוצאה כספית, עד יעבור זעם.
מנגד, מנכ"ל סירס אומר: הנה הזדמנות גדולה, מליוני חיילים יחזרו מהחזיתות. יתחתנו, יקימו משפחות ובתים. לכן צריך להגדיל את מספר הסניפים ולהתרחב לקראת הבום הכלכלי הצפוי מההוצאות של כל המשפחות החדשות.
סירס הפכה ל"גורילה" של בתי הכלבו עם משלוחי הדואר. מונגטמרי-וורד דעכה ונעלמה.
פורסם ב – 2020